01 november, 2006

SeeqPod - din egen playlist

Jeg har været glad for Pandora - et musiksted på nettet - i længe. Man vælger en kunstner og bliver så præsenteret for musik i samme stilart. Pandora er et projekt: the Music Genome Project, et projekt, der arbejder på at finde musikkens gener, dvs. tildele musikstykker karakteristika på et helt fundamentalt niveau. Ud fra disse karakteristika kan musik sammensættes, så de rammer en bestemt musiksmag.
Pandoras fordel er, at man bliver præsenteret for musik, man ikke kender, men mulgivis godt kan lide.

På det sidste er jeg dog blevet afhængig af SeeqPod, et sted på nettet, der har enorme mængder af musik. Man søger på en titel eller en kunstner og sammensætter sine egne playlister - lige nu lytter jeg - meget apropos midtvejsvalget - til Leonard Cohen "Democracy :)


Det er såre simpelt at lave en playlist - du skal oprette en konto, klikke på "New", søge på et musikstykke eller en kunstner (i feltet "Search") og dobbeltklikker på den grønne pil ud for de musikstykker, du vil tilføje din liste.
Husk at gemme listen, så den er der næste gang, du logger ind.

1 kommentar:

sandra sagde ...

Ja, Pandora er ok - men de kustnere der "minder om" tilfredsstiller mig alligevel ikke lige så meget som den ægte vare. hvis du forstår mig ret :)
Seeqpod, kendte jeg ikke og har nu testet den et par dage og den er ganske fin. Kender du ikke Antony and the Johnsons i forvejen kan de varmt anbefales. Noget helt særligt, som måske kræver lidt tilvænning... Ihvertfald appellerer det til mig og rører noget dybt i mig... Og videoerne, med denne store sørgmodige mand i kvindetøj. Test det:) Hej. Sandra