24 november, 2006

Fremmedord eller stolt mor

Jeg må lige fortælle om et projekt, min datter har været med i på sit studie. Projektet hedder "Fremmedord" og omtales i Jyllandsposten d. 16. november under overskriften "Ord med særlig betydning" (Artiklen kan læses her, men tekstdelen af siden downloader meget langsomt!) .

Projektet er færdigt nu og kan ses på Kulturventilen (fanebladet Fremmedord). Hvis I klikker på grafikken kan I bladre i materialet.
Personligt er jeg helt vild med teksten "Pels", der er skrevet af en ung pige.

Ideen er oplagt at lade sig inspirere af - hvad med et projekt "Ord, der smager godt" i en børnehave? Eller "Bangeord" eller "Langeord" eller...., og det kunne være en lydfortælling med tegninger til :)

Weekendens gåde: hvorfor vises de to tekster (grafikken) "Nå" og "Århus" ikke?
Kom så, vis os nu, hvad I har lært!! *lol* ( gamle studerende kan også deltage, Sandra :)

6 kommentarer:

Heike sagde ...

Er der så ikke lige en af de der "gamle" studerende, der gider forbarme sig og komme med løsningen på det? For jeg gad da netop gerne se teksten med det sjove danske ord NÅ...
Tak for en fin henvisning :)

lis faurholt sagde ...

Ja, jeg ved ikke, hvor de bliver af :) Måske knokler de med en Medi8or opgave til på fredag, eller måske kan de bare ikke li' at "blive hørt i lektien" *lol*

Heike sagde ...

hihi...nu var det ellers lige processen eller også et stykke produkt, der kunne føre til næste proces - som jeg mangler...
Et sjovt projekt i hvert fald. Din ide med f.eks. bange- eller smageord ligger og lurer lidt i baghovedet på mig - den er skæg..måske skulle jeg få min 6.klasse til at holde en ord-fest...

lis faurholt sagde ...

Lige præcis! Jeg blev også helt vild med ideen og kunne netop se den i rigtig mange andre spændende sammenhæng. Fortæl endelig om den i dansksjetteb, hvis I gør alvor af det - måske var det endda en ide, der kunne realiseres i en blog?
For øvrigt ret sejt billede i dagens post - det burde vi bruge som PR for uddannelsen :)

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.

Det er dejligt,at man har mulighed for at være en stolt mor.
Det er en spændende ide de unge har fået.
MVH Karin.

mrskarin913 sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.