03 november, 2006

Kvinder og sofapuder

Kvinders særlige gen for at ryste sofapuder, kommer også til udtryk på nettet, har jeg opdaget. De (vi!) tror, vi skal rydde op efter os overalt - også på nettet. I dag blev der stillet et spørgsmål i Blackboard om, hvordan man sletter en account til en teknologi derude. En dreng ville bare have lavet en ny, er jeg sikker på *G*

I Blogger kan man slette sin blog, og der er enkelte studerende, der har slettet en eller flere af deres blogs efter endt undervisning. Det har jeg det lidt ambivalent med. Jeg kan bestemt godt forstå, at man ikke overkommer at skrive jævnligt i flere blogs, men hvad med de, der har linket til bloggen eller de som et RSS feed et eller andet sted? De får jo et problem, når en blog slettes.

Det er ikke det store problem nu, men når blogs breder sig i undervisningen, er det noget, vi bør have tænkt over. Som jeg ser det lige nu, er det også overordnet et spørgsmål om, om vi ser bloggene som logbøger (processer), eksamensprojekter (produkter), portfolier eller....? Ligesom det rejser en masse underspørgsmål: Skal studerende have én blog til hvert fag eller en individuel blog til alle fag? Hvad med gruppeblogs? (som James Farmer konsekvent afviser i uddannelsessammenhæng). Lærerblogs, hvad er de bedst til? Osv. osv....

Jeg er meget interesseret i at høre jeres overvejelser - håber I kan overkomme det og ikke er helt begravet i opgaven til næste uge, hvor Carsten Jessen er vores gæsteblogger ;)

2 kommentarer:

Henny Solskin sagde ...

Hej

Henny Solskin sagde ...

Ja men du har da så inderlig ret i at det ville være rigtig ærgerligt at slette en blog, der har fungeret godt, hvis andre har linket til den. Det er jo trals ikke at kunne finde noget, man gerne vil vende tilbage til på et senere tidspunkt!