27 november, 2006

Second Life

Second Life har ramt medierne i disse dage: Computerworld, Computergeil og Politiken. Gratisavisen 24 timer kører for tiden en hel serie om Second Life.
Den megen omtale skyldes muligvis, at James Warner, journalist i Second Life har besøgt Danmark (video fra arrangementet: 07: James Wagner AuSecond Life (US))


Second Life
Second Life: Death By Dell, by Psyco Al

I finder også Second Life både i Flickr (16,037 fotos tagged med "second life"!) og YouTube.

Det er i øvrigt interessant at se, at der findes en Teen Second Life med forbud mod bl.a. "adult" indhold. Nå teenagerne bliver 18 år kan de tage alle deres ting med fra "Teen Second Life" til "Second Life".

Vil du vide mere giver et opslag i Wikipediaen om Second Life læsning til flere dage......

Og hvorfor skriver jeg om det? Fordi jeg i dag har været til foredrag om Web 2.0 og Second Life :) Det har Hanne Søgaard skrevet om i sin billedkunst-blog.

6 kommentarer:

Karen Boesgaard sagde ...

Åh ja - jeg har hørt om det. Netop hvordan 24 timer lader nogle journalister være journalister i second life. Engang troede jeg at hypertekst var den ultimative udfordring, men det her virker også sjovt og udfordrende.

lis faurholt sagde ...

Hanne Søgaard og jeg har startet en Second Life blog. Hanne er allerede i fuld gang foran spejlet - jeg kommer, når jeg har fået et par deadlines fra hånden. Er du med på (også) at mødes der?

Karen Boesgaard sagde ...

Om jeg er med på det? Ja, se nu havde jeg jo alligevel tænkt mig at liste ind i Second Life for at snuse, så....:)))
Jeg går lige nu og funderer over et godt navn - det er jo ikke hver dag man har chancen for at lege med identiteter. Og bloggen kommer straks på listen...så ryster jeg et par andre sofapuder;)

lis faurholt sagde ...

Jeg går også og koger med et navn - Hannes er simpelthen så genialt. Fra nu af hedder hun simplethen Jutta heroppe *lol*

Invitationen gælder også bloggen Second Life DK. Det er en gruppeblog (hvis man kan sige at 2 er en gruppe :), men alle - med tilknytning til CVU Sønderjylland - der har lyst til at deltage, er inviteret til at deltage i bloggen.

Det er selvfølgelig et element af leg i det, men jeg forestiller mig faktisk også, at Second Life kan anvendes i undervisningsssammenhæng! Det er derfor, vi skriver en procesblog - så har vi et godt materiale senere hen.

lis faurholt sagde ...

Jeg er åbenbart ikke den eneste, der drømmer om underviningsrelevans - jeg læser lige, at "Thirteen universities are now teaching classes online in Second Life." (Esquire)

Karen Boesgaard sagde ...

Okay ;)) aner jeg en lille ambition om at "signe in" som det 14. sted, der underviser derinde??

Helt ærligt så er det dybt interessant. Det rører ved flere af de aspekter du har taget som ejerskab til projekter osv.. Og den 'synaptiske vidensmodel'kan ende hvor som helst. Det her vælter virkelig vægge, fordi det ikke er pakket ind i regler.

Så nu er der bare det med navnet..tænke, tænke.