09 november, 2006

Ekskluderet af fællesskabet :(

Kommentarspam synliggør fællesskabet i denne mini-blogosfære. Vores gæsteblogger, Carsten Jessen har flyttet sin blog til en anden server og blev straks bombarderet med kommentarspam. Det kan være ret voldsomt, så Carsten installerede hurtigt et spamfilter - der så sendte kommentarer fra de, der ikke havde nået at lægge et spor før filteret kom på, til (manuel) godkendelse.
Det forårsagede en mindre panik i Blackboard, hvor tråden "Ekskluderet af fællesskabet :(" indeholdt flere fortvivlede nødråb:

Jeg føler mig total ekskluderet af fællesskabet, da jeg ikke kan kommentere på CJ’ blog

Hej xxx...Jeg føler med dig!!! Har samme problem. [.....]...Men nu er ALT væk og jeg kan ikke skrive noget som helst. Det er død ærgeligt, når man har sidder og skrevet et langt indlæg...
Er vi virkelig blevet spam-stemplet
*S*?????
hjæææællllpppppp!!!!

Kan jeg få medlemsskab i jeres klub? Jeg bliver simpelthen bare smidt
af.
Nej, det er ikke morsomt, når døren til klassen/fællesskabet er låst - næsten som ikke at må gå på Arto, fordi mor har taget Lan-kablet med på arbejde *lol*

Instituttet for fremtidsforskning har en tankevækkende artikel om de nye fællesskaber.
Efter endt læsning overvejer jeg om en konklusion ikke er: Situidet skal ikke "blive til noget", men snarere "være til noget" - og så bliver leg og læring skemaet ikke mindre interessant!

Ingen kommentarer: