04 oktober, 2006

kampus.nu

Information har en artikel i dag om et nyt websted for studerende på videregående uddannelser, kampus.nu
kampus.nu åbner til oktober, men har allerede en blog, man kan følge med i, ligesom man kan tilmelde sig et nyhedsbrev på kapus.nu.
Læs artiklen "Campuskultur på nettet" i avisdatabasen, InfoMedia (samme login som til Manualdatabasen)

Det bliver spændende at se, om portalen bliver lige så populær som de amerikanske forbilleder MySpace (106 million brugere og 230,000 nye profiler om dagen), Facebook (over 10 million registerede brugere og over 40,000 regionale, arbedsrelaterede, kollegiale og uddannelses netværk) og Ratemyprofessors (Total Ratings: 6,200,000+, Total Professors: 770,000+, Total Schools: 6,000+).

Jeg har faktisk fået oprettet CVU Sønderjylland i Facebook, så har du en @cvusonderjylland.dk mail, kan du tilmelde dig Facebook :)
Maria fortæller søndag d. 3. september 2006 i bloggen, Tema 3 om hi5, hvor hun har fundet gamle skolekammerater.

Det måtte jo komme. Jeg sagde faktisk for et halvt års tid siden til min boss, at jeg ville starte et RateMy Professors, når jeg engang bliver pensioneret. Han spurgte, hvorfor jeg ikke startede med det samme? Ha, det skulle jeg måske have gjort *G*
Når man ser, hvor vrede "professorerne"kan blive (se posten "Så kom ideen til DK") er det nok klogest at lade være, hvis man vil kunne tale med kollergerne fremover....

Men jeg overvejser så i stedet at lave en "VurderDinPædagog" for børnehavebørn og SFO unger i stedet *lol*

Se Wikipediaen om
MySpace,
Facebook
RateMyProfessors

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det bliver rigtig spændende at se Kampus.nu, selvom det nu ærgrer mig lidt, at universiteterne ikke selv har været fremme i skoene mht. online studentermiljøer og netværks-sites...men det bliver spændende, om de studerende gider at bruge tiden derinde, og om det bliver et frugtbart miljø.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om RateMyProfessor og lignende må jeg indrømme. Det kan være, jeg lige må ind og kigge på siden. Det vil selvfølgelig være rart, hvis der kom positive tilbagemeldinger :) Hvis der kommer en stærk kritisk, negativ tone derinde, så viser det vel mest, at de studerende ikke føler, at der faktisk er et forum for åben kritik - og så må man jo arbejde med det lokalt.