26 oktober, 2006

Visualisere sociale netværk

Jeg har leget lidt med forskellige måder at visualisere bloggenes sociale netværk. Eksempelvis kan man lave interessante - men begrænset oplysende visualiseringer med Websites as Graphs. Her har jeg lavet et slideshow af et mindre udvalg af blogs fra multimedieholdene.

View slideshow


Med texone.org appletten kan man lave kunstneriske visualiseringer. Der er ingen konkrete informationer - tekst og koder er blot omsat til grafik. Men flot er det.


www.cvusonderjylland.dk

Her er det www.cvusonderjylland.dk, der i løbet af 45 min (sitet består af ca. 1000 enkeltsider!) blev til en tæt rødskov.

Størst information får man, når man bruger TouchGraph


Du er, hvad du tagger's netværk

Med TouchGraph kan man se, hvem der linker til bloggen - og i øvrigt klikke sig videre til de enkelte linkende siders netværk. Et virkelig nyttigt værktøj, hvis man vil vide, hvem der læser ens blog.

Jeg havde problemer med URL'en faurholt2.blogspot.com - muligvis pga. tallet i URL'en, men det viste sig, at hvis jeg skiftede fra Internet Explorer til Firefox, var problemet løst. Så bliver dit netværk ikke vist - så prøv Firefox.

Ingen kommentarer: