12 oktober, 2006

Billeder på skærmen

Lige nu kæmper alle bravt med Paint Shop Pro. Hvilket lag står jeg liiige på nu? Hvordan får jeg den palet tilbage, jeg kom til at slukke for? Hvordan klipper jeg en tyyyynd ballonsnor ud? Hvorfor kan jeg nu ikke slette det første lag? Hvordan får jeg den f********* fisk til at svømme? Gåder er der nok af - ikke mindst den helt store - hvordan finder børnene ud af det????

Men det kommer, allerede nu er der rigtig mange tegn på, at Paint Shop Pro er ved at blive erobret:
Anne-Mette og Henny går Andy Warhol i bedene. Anne-Mette har også løst ballonsnorens gåde og lært fisken at svømme. Helle har gang i projekt-"Find Hippo" - han synes at være overalt :). Jonatan synes Photoshop er fedt! ( se: Sunday, October 01, 2006) og Kathe er til fest og ballade. Malene fortæller om Andreas fantastiske jordomrejse til land, til vands og i luften - og hjem til Aulum (se: Thursday, October 05, 2006 og følgende). Marianne har et godt øje for æstetik, og det kører rigtigt for Vivian, hun har vist ikke fået armene ned endnu (se: Friday, October 06, 2006). Yvonnes tid bliver røvet af den store, grimme tidsæder. Fodr den, Yvonne, fodr den!
Lise-Lotte er vist faldet i en flyttekasse..... Juhuuu! Hvor er du, Lise-Lotte?

Timingen er vist helt rigtig til at introducere BabySplat. Et lille, gratis program til helt små Keyboard Cowboys.

Download (v3.21 installer w/Source), 1MB Win9xME, 2K, XP), pak programmet ud med winzip og installer det.

Tilføjet d. 14. oktober: en af mine mediekompetente studerende (som er vandt til editorer og programmer med værkstøjer) har gjort mig opmærksom på, at jeg bør gøre opmærksom på, at i BabySplat skal man blot tænde højtalerne og banke vildt løst på tastaturet :)

6 kommentarer:

Karen Boesgaard sagde ...

Hvor er det flot:)))

Du lærer dem virkelig at vise undere;)) - jeg ved det er et plat ordspil, men det er så nærliggende...det er jo det undervisning handler om.
Personligt overvejer jeg at benytte mig af denne mulighed
http://static.flickr.com/19/88076155_347ec8acdc.jpg?v=1137565455 :)

(ps. hvordan får jeg linket herinde til blot at blive et understreget ord)

lis faurholt sagde ...

Du skal skrive et hyperlink tag rundt om det/de ord, du vil gøre til link. Det er ganske nemt, men jeg kan ikke skrive tagget her, for så bliver det til et... link *lol*.
Men der er en god (og relativ kort) forklaring her. Det, du skal skrive, er simelthen "Anchor tag'n", det vil blogger godt acceptere i kommentarerne. Laver du en fejl, brokker blogger sig, ganske som "dansklærerinden" ;)

Karen Boesgaard sagde ...

Tak for hjælpen ;)) endnu engang.

Juhu - nu kan jeg også linke - på den cool måde.

lis faurholt sagde ...

Cool! og næste gang linker du til din egen blog, ikk'?

Karen Boesgaard sagde ...

Hm...jo det skal jeg nok. Faktisk arbejder jeg på sagen(har oprettet mig), men er ikke helt tilfreds med hverken lay-out eller sag :((.
Men som jeg læste Hella Joof sige engang - "Hvis du ikke bruger dit talent mangler det i verden" ( jeg skal bare lige finde det)

lis faurholt sagde ...

Jeg er sikker på, du har det!!!