17 september, 2007

Flickr leg

I dag starter årets Flickr leg, der som tema har "Detaljer". Det er altid en spændende periode, for alle studerende skal bl.a. "tagge" deres fotos med cvusonderjylland - og det er netop dette "tag", der er kilden til de skiftende fotos i overskriften på min blog. Alle fotos med tagget: cvusonderjylland kommer forbi her på et tidspunkt. På den måde får jeg ikke blot oplysninger om mine kontakters aktiviteter, men også hjælp til at få liv i min blog. Cool.

Tags og grupper er vigtige i Flickr. Det er i øvrigt de mest utrolige ting, man kan bruge Flickr groups til. En af de grupper, jeg deltager i hedder "Ordkonstruktioner". der er ikke mange billeder i gruppen, men legen i gruppen var rigtige sjov.
Det hele startede med, at en kollega ved et københavns seminarium og jeg en søndag eftermiddag legede med Google Fight - se beskrivelsen af udfordringen / legens regler her. Legen udviklede sig og flyttede på et tidspunkt over i Flickr, hvor Søren Johannessen i bloggen eKlumme (som selvfølgelig ligger i min Bloglines ;) i 2005 skabte et nyt ord: kodesuppechefen og startede en leg i Flickr. Den udfordring kunne min københavnske legekammerat og jeg selvfølge ikke stå for, så vi opfandt ordet "stormkrogsvenner" opnåede vort mål: 1-google-hit og kunne derefter stolt melde os ind i gruppen "Ordkonstruktioner" i Flickr.
Et fornuftigt formål - som Carsten Jessen siger, det rationelle menneske helst vil kunne pege på - er det ikke muligt at finde til denne aktivitet! Men ih, hvor vi grinede undervejs (i emails frem og tilbage med forslag), mens vi opfandt ordet, og hvor var vi spændte, mens vi ventede på, at det dukkede op i Google *lol* Det var ren leg!

Nu er 1-hit-i-Google i øvrigt ødelagt, fordi jeg har blogget om det :(


Klik på billedet for at se det stort!

Ingen kommentarer: