15 september, 2007

Næste seminar nærmer sig

Jeg skal love for, at vi har fået et hold med "skub" i. Hvis jeg brændte kalorier af, når jeg opdaterede vore oversigter: billedarket i Bb og skyen, Squidoo, var jeg tynd nu *lol*
Et er jo at oprette personlige konti på diverse Web 2.0 teknologier, et andet er at kunne se det sociale aspekt i teknologierne samt oplevet nytten af dem i studiemæssig sammenhæng.
Der er et stort spring fra Web 1.0 til Web 2.0, og langt de fleste mennesker ser jo stadig internettet som et opslagsværk og ikke et forsamlingshus.
Det er præcist det, alle de indledende øvelser går ud på at ændre for vore studerende, og nogle har allerede set lyset, f.eks. skrev en studerende i går:

Synes da lige, jeg vil fortælle, at jeg har set lyset!!!

Delicious må simpelthen være én af de største gaver til os, der bruger computeren som arbejdsredskab i det daglige - hvor er det genialt!!! - Bevares, det tager lidt tid at få lagt links ind, men kors, hvor det letter ens arbejde :-)

Jeg har brugt en times tid på at få lagt alle medstuderendes blogs, flickr-adresser, bloglines, youtube osv. ind på min delicious-side, og kan allerede nu se, at det vil gøre det meget, meget lettere for mig fremover, når jeg skal holde mig selv ajour med hvad der sker hos de forskellige...

Og det er ikke kun i studieøjemed, det er genialt - Der er jo plads til alle de links, man bruger i det daglige!!! - Jeg er ikke i tvivl om, at delicious vil blive en af de sider, jeg benytter mig allermest af - også fremover!!!
Det bliver spændende at se, hvad hun synes om Bloglines, når hun kommer dertil *S*
Ligesom det bliver spændende at se, hvordan holdets sociale netværk udvikler sig i den kommende tid.
Der er allerede rigtig mange fotos i Flickr, f.eks. har Michella været til Robin Williams koncert

Ingen kommentarer: