03 september, 2007

At finde sine blogger ben....

Lørdag startede det nye multimediehold. Denne gang med 18 studerende. Et dejligt stort hold. Så nu er der gang i bloggosfæren igen.
Vi plejer at have en hel dag, men denne gang havde vi kun 3 lektioner. Alligevel kom vi flyvende fra start. Godt hjulpet på vej af, at Blogger nu er på dansk. Det gør det hele lidt lettere, men en fordel er det også, at en hel del af holdet allerede havde en Blogger-blog, og så er det jo ikke så omstændeligt at lave en til :) Med skam at melde må jeg sige, at det kun var seminariemailen, der var langsom *lol*
14 af de 18 har allede nu - to dage senere - lagt links til deres blog i Blackboard. Bettina, Tine, Dorte, overvejer stadig, hvad de vil skrive om. Anita fortæller i sin fine, minimalistiske blog at hun glæder sig. Rie har - om ikke fået sit emne foræret *lol* - så dog et nærliggende emne. Mon bloggen skal hedde "MagnusBloggen"? Heidi er endnu ikke helt sikker på sit emne, måske vil hun skrive om børnesteder på nettet???
Det er jo også en stor beslutning at tage: hvad skal jeg skrive om? Stor beslutning! Det er helt almindeligt at sidde der med sin nyoprettede og stille sig selv spørgsmålet: "Hvad skal jeg dog skrive om?" Rigtig mange blogs starter som "filterblogs" - dvs. blogs, der fortæller om steder på internettet, der er værd at besøge, men Helen og jeg forlanger et emne.... de skal udfrodres skal de, de der studerende! De skal mærke, at de går på en uddannelse og ikke bare sidder og fedter med en "dagbog på nettet" :))

Charlotte har måske besluttet sig til at skrive om DmD? Nu får vi se, når hun kommer hjem fra ferie. Michella's stilsikre blog handler foreløbig om processen at blive nørd, den udvikling bliver det spændende at følge - foreløbig går bare deruda'. Cool! Michella!
Diana fortæller med et skælmsk glimt i øjet, at hun vil blogge om danske konger - dét glæder jeg mig til. Jeg var så træt af dem i skolen - måske kan Diana vække en ny interesse, så jeg lærer mere om dem end fødsels- og dødsår!
Camilla - der allerede lægger sine billeder ind via Flickr! Thada! - vil fortælle om livet som udlandsdansker i Ghana (tror jeg) , Helle skriver en familieblog, Johannes har for anden gang fået et grenvalg, han ikke ønskede sig, men han vil sikkert klare det med vanligt talent, Lone M bryder sig ikke om mobiltelefoner og Lone R er begejstret for traktortræk. I sandhed en meget broget flok :)
Nu venter vi bare på Hannegudd, Kenneth, Lasse og Mads. De dukker snart op, er jeg sikker på :)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lis,
Det er bare sådan en fin og interessant blog du har dig her:-) Det er rart at i synes vi er dygtige, tror jeg havde lidt begynderheld da jeg synes at have mistet overblikket. Det er nok mangel på tid og lidt stess over at det snart er eksamenstid.....Nå men jeg håber a komme efter det så i vil være tilfredse med min indsats til trods for at jeg ikke kan være til seminarweekenderne.
Mange hilsener camilla

lis faurholt sagde ...

Bare klamr dig til temaarkene og "krydspapirerne" - så skulle overblikket være sikret ;)
De skulle også kunne hjælpe dig til at planlægge, hvornår du har tid til de store hug eller den jævne indsats - men nok at se til, ja, det er der jo. Du ville sikkert også brokke dig, hvis ikke der var mere end du kunne gabe over - kedelig uddannelse er der da vist ingen, der efterspørger *lol*