14 april, 2006

Tag dine Flickr billeder

Som I kan se, har jeg lagt en Flickr Badge ind i toppen af min blog. Jeg har lavet den i Flickr, Make a Badge, hvor jeg har valgt en HTML badge, satt en prik ud for: "Your public photos tagged with" og skrev cvusonderjylland i feltet. Herefter er det blot at vælge farver og lægge den kode, du til sidst får ind i bloggens template.

Det fede er, at nu skifter billederne i min blog, når nogen lægger nye fotos tagget med cvusonderjylland ind i Flickr . Cool! Så kære studerende, tag dine fotos med cvusonderjylland!

Mens jeg nu er ved det, så husk at lægge en Creative Commons licens på jeres billeder. Det gøres ret let fra siden her - nederst i højre spalte er der et link: "Add a Creative Commons license to your Flickr photos" - vælg "Attribution-ShareAlike License".
Det gælder så alle dine fremtidige billeder. Er der nogle, du vil lave om - f.eks., hvis du ikke vil være så "gavmild" med billeder af dine børn, kan du ændre licensen for et enkelt billede ved at klikke på billedet og under "additional Informasion" ændre licenstypen ved at klikke på "change".

2 kommentarer:

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.

Lige en påskehilsen fra mig, jeg ville lave en badges, men jeg skal lige have nogle foto lagt ind i "tag dine fotos med cvusonderjylland", det er betingelsen for, at kunne følge op på din ide. Hvilken jeg bestemt finder interessant.

Hilsen Karin.

lis faurholt sagde ...

Du kan også give de billeder du allerede har i Flickr cvusonderjylland tagget. Klik ind på billedet - klik på "Add a tag" som står lige til højre for billedet - du får "et hul", du kan skrive cvusonderjylland i. Så let er det :)

Årh! gør det lige ved "Karin med fisk og saks :)" - Dét billede vil jeg godt nok gerne have på min forside her i Påsken *lol*