18 april, 2006

Blogstatistik

Technorati har lavet den årlige statistik. Kort fortalt, så:
  • tracker Technorati over 35.3 millioner blogs
  • Blogospheren (= fællesskabet/antallet af alle blogs) fordobles hver 6. måned
  • Blogospheren er nu 60 gange større end den var for 3 siden
  • hvert sekund på dagen bliver en ny blog startet
  • 19.4 million bloggere (55%) skriver stadig deres blog 3 måneder efter at de startede den
  • Technorati tracker ca. 1.2 million nnye blogposts hver dag, ca. 50,000 i timen

Ret imponerende, ikke?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er utroligt, men jeg forstår det godt, vi er jo en del, der er blevet bidt af dette og har flere blogs. Så er det, vi kan glæder os over, at det endnu er gratis.

Jeg håber, at det bliver ved med dette.

lis faurholt sagde ...

Jeg tør godt garantere dig, at det bliver ved med at være gratis. Jeg lavede min første blog i 2003. På et tidspunkt købte jeg en Blogger*Pro version for at kunne uploade billeder og slippe for grafik. Dengang var Blogger ejet af et lille firma med få medarbejdere. Så blev Blogger købt af Google, og nu er upload af billeder og reklamefri et "almengode", som du ved. Og det er den vej det går. Der er mere og mere derude, man ikke betaler for (fri serverplads). Flickr, YouTube, pladsen, du har på din (gratis) mail, på box.net kan du lægge 1 Mb og dele materialet med andre...