14 april, 2006

Furby som 3D animation

Furby by picturecloud.com



1. klik for at se animationen
2. vent et øjeblik (animationen skal loades)
3. tag så fat i Furby og drej ham selv!
Thada!!

Hvordan jeg lavede den? 32 fotos (stop motion teknikken) og derefter ordner PictureCloud det hele med 3 klik!! - det store problem var at fixere min mobiltelefon. Det blev en hel Storm P opsætning: en træstol og masser af tape *lol*
Skydækket og påskesolen spiller dog nogle pus med baggrunden, men pyt, det er jo småting *G*

6 kommentarer:

sandra sagde ...

Hvor fint! Er du da bare igang hele tiden?

lis faurholt sagde ...

Tja... det er jo ret sjovt *lol* Men du ligger da sandelig heller ikke på den lade side ;)

lilian sagde ...

Hvor er den sjov - lige noget for børnene...hvor finder du da alle de sjove ting?
God påske - Lilian

lis faurholt sagde ...

Jeg har rigtig mange feeds i min Bloglines. De fleste dage læser jeg nyheder et sted imellem 1 og 2 timer. Man må jo følge med *S*
Til gengæld har jeg stort set skippet dagspressen og TV aviserne :)

Desværre har jeg glemt, hvor det var, jeg fandt PictureClouds, og det er ærgerligt, for det var sådan en sjov tekst, hvor hende, der fortalte om PictureClouds skrev, at hun var sikker på, at de, der fandt på den slags ting kun gjorde det for at forhindre hende i at lave aftensmad *lol*

mrskarin913 sagde ...

Det er da bestemt ikke kedeligt, at have multimedie på cvusonderjylland*LOL*

Og alle de ideer, man kan finde rundt omkring på de forskellige blogs, det er bare med at komme rundt.

Kære Lis, du kommer nu med mange gode.

Jeg må se at få kikket på det dyr, selvom jeg har dyr på mine blogs.

lis faurholt sagde ...

Selve "dDyret" er vist forældet (som legetøj") *G*, men 3D funktionen, hvor man selv kan trække figuren rundt, er jeg vild med. Og tro mig, det er let at lave. Dét, der tager tid er at tage de 30+ billeder, der skal til.
Jeg valgte "stop motion" metoden (flyttede Furbyen), men prøv at se her på Flickr, hvor der er én, der har lagt alle sine billeder op. Kan du ikke lige forestille dig Lones mands kæmpefisk lavet på den måde? Han ville sidde og kikke på den på skærmen endnu *lol*