17 april, 2006

Den lådne blog

Så blev jeg færdig med påskens projekt: "Den lådne blog" (husk den skal læses fra neden :)
Formålet med "Den lådne blog" er som nævnt, at lave et materiale, der hjælper vore studerende med at kunne "tænke" om de værktøjer, vi præsenterer dem for i Multimedie. Hvad er ideen med dem? Hvad skal jeg bruge dem til? Hvordan hjælper de mig? Hvad hjælper de mig med?

Web 1.0 blev kaldt Cyberspace, det var et sted du kunne gå hen. Web 2.0 er noget helt andet. Det er ting du kan gøre, måder du kan udtrykke dig på, muligheder for at skabe forbindelser med andre. The Web er ikke længere stedet, vi går hen, men der, hvor vi bor. (frit oversat efter artikel i Newsweek).

Du er mere end velkommen til at kommentere projektet.

Især vil jeg gerne vide, om det var bedre, hvis jeg fixede det, så bloggen kunne læses ovenfra og ner i stedet for (som bloggens natur ellers er - fra neden og op)?
Er der områder, hvor det jeg skriver er svært at forstå og med fordel kunne forklares tydeligere?
Desuden vil jeg selvfølgelig gerne have kommentarer om formen. Hvordan synes du "fortællingen" fungerer - som undervisningsmateriale?

Ingen kommentarer: