01 september, 2005

Ny litteratur om ungdom

Jeg læste i dag en artikel i Information, der er skrevet på baggrund af en rapport "The MTV Generation. A Synthesis, Lifestyle Report and Cultural Analysis of Young People in Denmark". Jeg ledte efter den på Center for ungdomsforskning, CEFU, da lederen af centeret, Birgitte Simonsen skulle være medforfatter. Dog uden resultat. Jeg må vist bede bilioteket hjælpe mig.

Men jeg fandt dog en anden interessant og aktuel kilde, et nummer af tidsskriftet Ungdomsforskning: Unge og Internettet. Hele tidsskriftet ligger som pdf fil på nettet.

Jeg synes det er helt aktuelt for vort projekt, skal vi ikke skrive det på litteraturlisten i Wikien?

Der er både en artikel om Højhuset og et interview med folkene bag arto.dk. De kunne måske være aktuelle i et af de senere temaer på grenvalget.

På CEFUs site er der endvidere links til og oversigter over rigtig mange udgivelser.

1 kommentar:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.