23 december, 2005

Tidsånden

Jeg er ved at læse "Rundt om Tidsånden" her i den stille juletid. Bogen lover at "skabe overblik, perspektiv og dermed forenkling i vort hyperkomplekse samfund.", så den ventede jeg mig meget af. Det er lige det, jer har mest brug for!! Nå, jeg vil kort sige, at det bliver ikke den bog, jeg anbefaler til andre...., men den var i det mindste hurtigt læst ;)

Måske siger årets statistikker mere om den sag. I dag kom f.eks. Googles Zeitgeist, her kan jeg se, hvad der binder verden sammen i denne globaliseringstid: naturkatastrofer og medier (populærkultur).

Særligt interessant er det at se, at på det tekniske område er det præcist det, vi har arbejdet med i multimedie: billeder (digitalt kamera og psp) og lyd (podcasting: ipod, mp3 palyer), der topper listen.

Årets ord er "Podcast". Der er mere at læse om det på danmarks første Podcast Portal. Portalens "Kom godt i gang" er et godt sted at starte for de, der får en mp3 afspiller eller en ipod i julegave :)


Søgemaskinen Yahoo! har ifølge Erik Høy fået et ekstra faneblad til søgning af audio/podcasts.

Det ser også ud til, at dating får helt nye muligheder :)

Ingen kommentarer: