26 december, 2005

Squidoo

Jeg har arbejdet med nogle redskaber, der kan skabe overblik og sammenhæng i de utallige muligheder Web 2.0 (eng), "Tag mig med, tag mig med til Web 2.0" (da) byder på.

Jeg har arbejdet med "Personaliserede sider" og "Tag Skyer" - spændende.... der er rigtig mange, og der kommer flere til så at sige hver dag.
Som sædvanlig tror jeg ikke på én løsning for alle, så jeg knkler mig stille og roligt igennem et antal for at mærke, hvad de hver især er gode til.

I dag har jeg lavet en såkald "Lens" (en form for en sky) til Multimedieholdet i Squidoo.

Squidoo / Multimedie 2005 ser således ud:




















Det tog ikke uoverkommelig tid at lave den, og jeg forestiller mig flere måder, Squidoo kunne bruges på:

  • som her - et hold, hvor underviseren får et overblik over/indblik i alle studerendes aktiviteter
  • en samlet side med alle undervisernes hold - der er nemlig ikke blot mulighed for at lægge enkeltlinks ind, men også mergede feeds, således at et helt hold optræder som ét link
  • en side pr. studerende - en form for portfolie
  • i institutionssammenhæng er den også oplagt - her kunne man endda give linket til forældrene (ét link for den samlede institution eller ét for det enkelte barn?)

Hvad siger I til den oversigt, kære studerende? Er det ikke rart? Og rolig nu - den er lavet færdig, det er ikke noget nyt, I nu skal i gang med - det er en (forsinket jule)gave til jer *lol*

Mest til Helen:
For at det ikke skal være løgn har jeg fundet en australsk tjeneste, som til forveksling ligner en portfolie: openomy - den ligner en skrabet udgave af det Agnete sidder og arbejder med til undervisernes materialer!

Og hvor bliver den snå så af????? Det eneste sted, det sner konstant og vedvarende er i Dortes blog - i min blog er sneen også kun "halvhjertet" på grund af "Læs mere...." funktionen :(

Ingen kommentarer: