30 december, 2005

Kreative ideer på Internettet - hvordan man supplerer sin SU

Jeg læse i dag i min Bloglines en nyhed om en 21 årig engelsk studerende, der er blevet millionær på at sælge pixels!! ComputerWorld har historien, sikkert via Reuters (via Slashdot).
Fidusen er at sælge reklamer og betale 1$ pr. pixel. Efter sigende har han nu tjent 6.3 millioner kroner. Og så er siden langt fra køn :)
Inden nogen bliver alt for misundelige, så forlyder det, at mens projektet oprindeligt var tænkt som en måde at financiere studierne på, så har den studerende nu så travlt med sitet, at han ikke kan nå at passe sine studier - og kan åbenbart ikke engang nå at passe sitet heller *G*

Senere i dag kom jeg forbi projektet: The Mile Wall. Projektet er lavet af Travis Smith som ifølge sitet er en 19 år gammel college student fra Savannah College of Art and Design. Hans projekt går ud på at komme i Guinness Book of World Records med den længste vertikale webside. Dét kunne jeg altså ikke stå for, så jeg har betalt 1$ med min PayPal konto for at få et billede af CVU Sønderjylland på muren :)

Hold øje med








On The Wall

Ingen kommentarer: