11 oktober, 2005

De slatne superhelte i Crimeville

Dette har overhovedet ikke noget med vore temaer at gøre, men I må altså lige se det alligevel.

Direktør Mikkel Weider fortæller til ComputerWorld, at spillet er tænkt som "et undervisningsmateriale, der gør det muligt for eleverne at lave deres egne spil, der blandt andet spiller sammen med deres mobiltelefoner via SMS-beskeder og kan uploades til internettet."
'Crimeville' er kun en rammefortælling - tekst og billeder skal eleverne fremstille.
Mikkel Weider fortsætter: "Udviklingen af spillet lægger op til meget procesorienteret læring. Samtidig stiller det krav til eleverne om at tænke klart og formulere sig præcist, når de eksempelvis skal skrive tekster, der holder sig indenfor begrænsningerne i en SMS-besked."

2 kommentarer:

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.
Det er da en begyndelse, men vi bør også se at få folkeskolen mere med , der er stadigvæk mange børn der skiftes en computer i skolen.
jeg mener ikke, vi her i landet har råd til at vente med, at sørge for alle børn har mulighed for at komme godt i gang med at bruge multimedierne.
I løbet af de næste fem år, så tror jeg, der er sket meget.
min datter går på 2.hh på handelsskolen og hun fortalte at nu skulle de til at arbejde i bb., så det bliver spændende at se, måske mor kan hjælpe:) hvis jeg trykker for mange gange:)
Lis, skulle du ikke med til dette uddannelsesforum, du kunne da lærer dem noget, tro jeg?
MVH Karin.

lis faurholt sagde ...

Muhahaha, tak for tilliden, søde (såej å synnejysk ;)
Kh Lis