Men der er også andre, der - indirekte - adresserer emnet. Se nu f.eks. Dianas post i dag. Her forklarer Diana, hvordan hun har fremstillet sine billeder og reflekterer over, hvordan og hvorfor der kan arbejdes med billedbehandling sammen med børn.
Dét er også pædagogfaglighed så det batter: man mærker efter i egen mave, hvordan det er at arbejde med billeder. Hvor rykker det? Hvor er bjerget for højt? Og så sammenholder man det med den viden og erfaring, man har om børns udvikling, gør sig overvejelser over mål og midler - ikke som en akademisk øvelse, det sidder simpelthen i rygraden at tænke sådan.
Pædagogens faglighed sidder ikke bare i hovedet og hjertet - den sidder i allerhøjestegrad også i maven og i rygraden *S*
Som jeg skrev i en kommentar i Dianas blog i dag, håber jeg virkelig, at der er rigtig mange, der finder vej til holdets blogs. Michellas beskrivelse af, hvordan hun har arbejdet med sit billede er også guld værd - der ligger tastevejledninger i manualbasen, men den beskrivelse Michella har lavet er helt anderledes og virkelig hjælpsom på en helt anden måde end en tastevejledning/opgave.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar