24 oktober, 2007

Back to business

Nu går den vist ikke med sjove indlæg mere, men det er jo - indrømmet - langt hurtigere end at skrive et indlæg :)
Jeg har brugt mandag og tirsdag på at tjekke op på alle studerende, både i Multimedie og i Dansk, kultur og kommunikation samt på eksamensvejledning, så jeg har sandelig haft hænderne fulde :)
Men det er jeg nu ikke den eneste, der har. Det er helt vildt, så mange vidunderlige billeder og animationer, der bliver lavet for tiden. Jeg tabte helt mit hjerte til Anitas Stop Motion film om Nøffel, der finder sig en ven:


Anita har arbejdet virkelig meget med animationer, og hun har virkelig nogle perler. Se flere af Anitas animationer på Photobucket, f.eks. Malle mus drømmer. Malle mus' drømmende bensving er helt vildt herlig!
At plydsdyr dog også kan være macho og rå i kanten giver Joannes et eksempel på. Lone M er også lidt rå ved hjælp af en helt unik Budweiser-blurr-effekt :) Jeg vil i øvrigt lige punke Lone i en kommentar på hendes blog for ikke at fortælle, hvordan hun har lavet effekterne.
Det gælder nu deværre de fleste. Der går "produkt" i det, og I glemmer at fortælle, hvad/hvordan I lavede jeres billeder/animationer. Der er to grunde til, at vi beder jer om beskrivelserne:
1. en studie-begrundelse: jeres egen læreproces bliver bedre, hvis I tager jer tid til at gennemgå processen, dvs. beskrive den i ord.
2. en videndelings-begrundelse: jeres blogs vil være en guldgrube af inspiration for andre. Lige nu er de fleste blogs gallerier for flotte produkter, men de kunne få ekstra værdi, hvis beskrivelserne kom med.
Overvejelser over, hvor gamle børn skal være for at kunne klare teknikken, vil også være godt for jeres læsere. Jeg tror, jeres vurdering vil forundre mange - kan de allerede det i den alder???
Og læsere har I! S f.eks. Mads' counter: 1646!!! Du har ikke fiflet med den, vel Mads? *G*

Eksotiske indslag mangler vi sandelig heller ikke. Det er ikke - som de foregående eksempler - en animation, men et selvkørende Flickr-slideshow fra Camilla, der (ligesom koen ;) bor i Ghana.
Heidi har også et Flickr-slideshow. Hun har sendt Tigerdyret på rejse fra storbyliv til landlig idyl :) Der kan man bare se, jeg troede dyrene boede på landet *G*

Og så er der Lasse.... han må da vist være blevet inspireret af etisk råds aktuelle diskussion om kimæreforskning - det er ren Scary Movie
Og så er der alle de arbejder, jeg ikke har nævnt, mere om dem i morgen.....

Ingen kommentarer: