29 oktober, 2007

Om at netværke.....

En Google søgning på ordet netværk giver ikke mindre end 6.380.000 hits og "hvad er netværk" giver 2.510.000 hits. Der findes bøger om at netværke på nettet, der anmeldes af et læringscenter for netværk, der forklarer fordelene ved at netværke. Konsulentfirmaer, der står parat, hvis du ikke selv kan finde ud af det. Der er ellers netværk nok at vælge imellem - stort set et for enhver gruppe, man kan tænke sig: Morgendagens Heltinder (fremhævet bare for at irritere Mads), børnekulturens netværk, Reggio Emila netværk osv. osv.

Men måske er vi voksne allerede langt bagud med al vor snak om netværk? Malene Larsen beretter om et nyt fænomen "Enemybook", en tilføjelse til Facebook (som Mads fortæller om, her). Ifølge Malene er Enemybook lavet af de 20+, der er trætte af al ståhejen omkring online venskaber. Arrrhh!! Er man nu gammel, når man netværker???!?

Malene fortæller desuden om en dansk side, Narro. Portalen for "for de, der er blevet slettet fra alle andre portaler, fordi de var irriterende". Layoutet fortæller tydeligt, at sitet spiller op imod Artos popularitet, og det er ikke en hade-, men en taberside. 58.981 tabere samlet ét sted. Det er da ret imponerende *G*

3 kommentarer:

madazz sagde ...

Synes du er lidt efter mig...
Er lidt vild med linket til enemybook, men ved ikke helt om jeg tør - tænk sig hvor mange enemy lister jeg straks ryger på...

lis faurholt sagde ...

Du vil elske det *lol*

BIRGIT sagde ...

Hej Lis
I år 2000 blev min familie og jeg udstationeret.Mine børn fik hurtigt et netværk bla via skolen, min mand via sit arbejde,mens jeg gik derhjemme og ikke engang skulle holde hus eller have. Mit netværk var begrænset, og var derfor til tider ret ensom.
Min redning blev en "liste" som var oprettet af min, nu meget gode veninde Bente Zink, et internetsamlings sted for danske mødre i udlandet.
Hold op hvor har jeg haft glæde af den liste, har lært så mange pragtfulde kvinder at kende, mange er også mine nu IRL venner ;-D
Endelig nogle jeg kunne sammenligne mig med,nogle jeg kunne dele de samme bekymringer med, dele erfaringer med osv osv..
Det blev faktisk starten på min netværke karriere.
Hilsner Birgit pn 1167