29 oktober, 2007

Facebook

Jeg har lige læst i FaceReviews at Facebook har over 50 millioner brugere og at der i september var 34.5 billioner sidevisninger i september måned! Whoa!
Det gør Facebook til verdens 4. mest besøgte website (kun overgået så vidt jeg ved af Google, Microsoft og Yahoo).
D. 31.10. korrektion: Mit gært var forkert. Ifølge dagens FaceReviews er rækkefølgen:
1. Yahoo
2. MySpace
3. Google
Microsoft er end ikke en af de 8 førende!
Synd man ikke lige var i nærheden af San Francisco i torsdags.

3 kommentarer:

madazz sagde ...

ja det går vildt hurtigt - selv min "gamle" far er begyndt at bruge det.

povl bjerregaard sagde ...

Kære Lis
jeg håber dit initiativ med 100.000, der vil af med Fogh bærer frugt.
Men nu til sagen. Jeg mindes for et par dage siden at have læst, at Folkene bag facebook vil til at sælge de oplysninger, som lægges på. Er der rigtigt? Og er det ikke lidt problematisk, spørger en sikkert overdreven bekymret læser

lis faurholt sagde ...

Hej Povl. Jeg har også hørt rygtet, men tror faktisk, det er en af de gammelkendte "bliv hjemme historier" (du ved samme slags som "Babyen i hoppegyngen", hvis egentlige budskab også var lad være at rejse ud ;)
Jeg støtter min antagelse om "Urban Legends" på f.eks. denne tekst fra Howard Rheingolds blog Smart Mobs. Det ser ud til, at der er tale om en misforståelse opstået i forbindelse med muligheden for at lave de elskede og forhadte applikationer til Facebook.
Facebook, der oprindeligt var et neværk af Harvard studerende og derefter et eksklusivt universitetsnetværk, er nu blevet globalt og mainsteam - i sig selv vel grund nok til at iværksætte rygter ;)
Så kom nu, Povl! Carsten er her også, og du er jo blevet inviteret ;) Vi bør (også) lave en legekultur/playculture gruppe på Facebook.