12 marts, 2006

Kommunikation


water
Originally uploaded by
Miss Singh.

Helen og jeg har i dette semester opfordret vore studerende til at blogge om en interesse i deres første blog. I Sidste semester havde vi ikke foreslået noget tema, og det var måske årsagen til, at de fleste studerende "forlod" deres første blog og overvejende bloggede i den faglige blog (blog nr. 2).
Vi gjorde meget ud af, at det kunne være en hvilken som helst interesse, men det kom alligevel bag på enkelte studerende, at vi kunne efterspørge noget "ikke fagligt". Det siger noget om, at den uddannelsesmæssige kontekst er stærkt rammesættende :)
Men sjovt nok viser det sig mest i tekster, så snart vi kommer over i Flickr/billeder, er de studerende meget friere. Her vrimler det med billeder af kærester, børn, huse, hunde og haver.

Der er kommunikation i Flickr, så det basker. Og at kommunikationen ikke blot er profilskabende (et vigtigt element i netuddannelsen, hvor vi ikke møder hinanden hver dag), men også kontaktskabende er Gurviders foto i dag i Flickr et fornemt eksempel på.
Gurvinder har i sin profil i bloggen fortalt, at en af hendes interesser er indiske film. Jeg deler hendes interesse, men har svært ved at finde indiske film, da TV kanalerne sjældent viser dem, og Blockbuster i Haderslev ikke har dem. Nu hjælper Gurvinder mig i Flickr med links og det hele. Fantastisk. Tak for det, Gurvinder.
Senere samme dag: Gurvinder deler sin viden om indiske film ikke blot i Flickr, men også i sin blog, "Min lidenskab".

En lille intern reminder til Helen og undertegnede: vi skal huske at bringe copyright området på banen snart.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Lis

Jeg kan forstå at du er meget interesseret i Bollywood film. Du spørger hvor jeg ser filmene:-)
Ja som du selv nævner er de ikke til at få fat i. Men jeg har bestilt dem online på nettet via en hjemmeside moviesandgamesonline.com
Dels har jeg også købt et par stykker i KBH, og Århus, og Kolding. Og selvfølgelige er der jo altid muligheden med at downloade:-D
V.h.
Gurvinder

P.s
Forresten GODT INDLÆG =D