30 november, 2005

Lones Julekalender

Lone er vist i gang med en Flickr gavekalender, jeg mener: hver dag en ny ting *lol*. Nu har hun lavet et sig pressekort. Måske skulle vi give Lone adgang til selv at lægge ideerne i Wikien :))
Det bekymrer mig dog, at hendes hovedbeskæftigelse er "Redaktør", mens det kun er i fritiden, hun er "Netstuderende" - fritidsfiskerens kone er fritidsstuderende.

I dag har Helen og jeg været til møde i Aabenraa hele den lange eftermiddag - det har medført, at de studerende har hjulpet hinanden rigtig meget. Det har vi drømt om hele længe, men de har nok ikke rigtig kunnet komme til for os :) Steen Larsen sagde engang, at årsagen til, at Danmark har så bragende dygtig en lærerstand er, at de, der arbejder mest, lærer mest. Det var ment som en bebrejdelse!

Det med at sætte studerende i arbejde, lærte jeg faktisk i min allerførste praktik. Min praktiklærer var et stort, arrogant skrummel af en matematiklærer - i øvrigt lærer på Brændgårdsskolen i Herning, den skole, der lige har været i TV. Hans allerførste lektion udi didaktikken i 9. klasse (orientering) var, at jeg skulle stille eleverne en opgave af en sådan karakter, at de i løbet af det første kvarter af timen forsvandt ud af klaselokalet, hvorefter jeg skulle smide mig stolen, smække benene op på katederet og læse dagens avis. Jeg var meget ung og så lille, at fødderne næppe kunne nå op på katederet - og skræmt fra vid og sans af denne store mand *G*
Nå, jeg knoklede i praktikperioden og fik da en udtalelse med derfra, hvori der stod, at jeg da nok kunne lære det *rofl*

3 kommentarer:

asterix915 sagde ...

Hej Lis

Jeg ellers lige og var lidt nede over, at jeg ikke hvade være i gang i mediator, men så kiggede jeg i din bolg. Da jeg læste at det bekymrede dig at jeg kun var fritidsstuderende, kom jeg til at grin helt nede fra maven (tak) :-)

Det er nu ikke helt korrekt, vi plejer at sige "jeg er studerende og har et fritidsjob som dagplejer på 48 timer i ugen" *LOL*...

Vi ses i morgen
Lone

mrskarin913 sagde ...

Hej Lone og Lis.
Jeg skal love for at Lis du har lært at sætte studerende i sving*LOL*, og Lone har lært mit slogan, kan jeg læse:)
MVH karin.

lis faurholt sagde ...

Altid til tjenest med en spøg - også næste gang depressionen rammer dig *S*
Her er lidt julepynt, der da vist kalde kalde smilet frem på selv de mest vintermørke ansigter *lol*