03 november, 2005

Drenge på nettet

Som nævnt før, er det ikke let at finde børn og unges websider i søgmaskinerne. Lone spørger om drengene mon hellere vil spille computerspil end lave hjemmesider?Det gav mig ideen til at søge på 'klaner', og det gav hit, skal jeg love for.Jeg slog også op på 'skatere'rqd er 4 drenge mellem 13 og 17 år. Og som rigtige drenge er de mere til billeder end ord.
Mon ikke også det vil være muligt at finde nogle fansider for Rune Glifberg?

Min søgning bragte mig også forbi en herlig debat i Skum om generaliseringer og stereotypier.

Hvad er Skum forresten? For, med eller af?

Som en lille kuriositet kan jeg nævne, at der i dag en blog, jeg har i min Bloglines, nævnes en drengeblog. Bloggen, weblogg-ed, the read/write web in the classroom, er skrevet af Will Richardson, der præsenterer sig som 'blogvangelist'. Hans tanker om blogging i skolen er altid interessante. Han er også privat i sin blog. Fortæller om familie, børn og ferier. I dag hed posten: "Hey Dad! I Blogged!" og her beretter Will Richardson stolt, at han endelig har fået trukket, slæbt og skubbet den fjerde og sidste Richardson til bloggen (det kneb også med konen i sin tid). Nyheden om Tuckers andet indlæg blev bragt til farmand i arbejdstiden over telefonen og den var læst før røret blev lagt på :)
Første indlæg hedder: "I love this blog", men sandheden kommer for en dag nede i teksten: "Tomorrow I will blog again because my dad wants me to blog and I don't want to right now." - Et nyt begreb er født: 'Pligtblogging' *lol*

Ingen kommentarer: