04 november, 2005

3. Seminar

Ugens blogging om børnekultur har været intens, men det rene vand ved siden af dagens seminar. Der er altså noget ganske særligt ved seminarerne. Hvis alle studerende var så topmotiverede hver dag på 'matrikelundervisningen', tror jeg, man døde som underviser *G*

Dagens ord må være: 'tørre svampe' - de studerende suger simpelthen alt til sig - viden, information, hinanden, underviseren - alt! Jeg tror nu, de gik tunge, bløde og våde hjem, svampene *lol* I alt fald fyldte vi godt på dem.

Dagens store oplevelse var Marianne (Dullemor). De studerende havde glædet sig meget til at møde hende (me too!), men mødet oversteg alle vore forventninger. Den dejlige pige vil bare noget med sit liv! Det er vigtigt, at vi - fra det institutionelle Danmark' - møder mennesker som Marianne, så vi husker, at det ikke kun er 'de professionelle', der har hoved og hjerte på det rette sted. En stor tak til Marianne, der vovede at køre Dødskørsel på motorvejen for vores skyld.

Ligesom vore studerende (og Helen) var jeg godt bombet, da jeg kom hjem (med to ørreder under armen, takket Lone og 120 cm'ers lystfiskermanden - tak, tak, tak - jeg lover at lægge billeder af de tilberedte dyr på Flickr, men i aften skal vi nu altså bare have frikadeller :). Hvad gør man, når man ligesom er brugt op? Surfer lidt på nettet *G*, her er nogle af de link fra Dullerne, jeg surfede rundt på:

Faithless
Pixelpearl (vælg endelig Nyt layout)
Ajnat

Jeg kan varmt anbefale jer at blive medlem af Mødetsedet (venstremenuen: Tilmeld som bruger). Som medlem af Mødestedet har du også adgang til masser af hjælp og guider.

Se også lige Inamaries side, ikke mindst hendes tidligere layouts er imponerende (Infor/Tidligere designs). Inamarie har også lavet et væld af guides (web-sektionen), som også vore studerende vil kunne have stor glæde af.

4 kommentarer:

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.
Så kalder redesvampen her fra min rede i Esbjerg.
Dit indlæg passer virkeligt tak for sidst. Jeg fik meget ud af dette, men er spændt på at se resultatet, når måneden er omme.
En redesvamp,den skal du lige høre om, for den er ikke helt almindelig den vokser i løvskov, æggene i reden er i virkeligheden små sporebeholdere som slynges ud af svampen, når regndråber falder ned i reden. Jeg har hørt, at den er meget robust og vaks til at gro, så derfor sammenlignede jeg mig med den:)
Tak for en lærerig fredag.
MVH Karin.

lis faurholt sagde ...

Redesvamp - det er dog en herlig metafor. Helt klart langt bedre dækkende jer seje kvinder end den lidt sarte, lysegule natursvamp, jeg havde i tankerne. Tak.

asterix915 sagde ...

Hej Lis

Manden og jeg glæder os til nye opskrifter på fisk :-).

Og du har helt ret vi var fyldte i fredags, og her i dag tænkte jeg at jeg ville i gang med collage, men ak "skidet" vil ikke og der er ingen der kan hjælpe. Så ville jeg ligge kissing Trail ind, og igen så virker det heller ikke. Godt nok får jeg hjerter og kys frem, men der er for oven på min blog, og det var jo ikke meningen.

På årets sidste fiskedag, bliver der også tilberedt fisk, hvilket du kan læse lidt om her, http://www.sydvestjydsk.dk/Sider/Karlsgaarde%20%20FR.htm

Og her ville jeg så have lavet det med kæden, og tænk den er ikke i min værktøjslinje. Måske jeg bare skal stoppe for i dag og gå i seng *lol*

Lone

Anonym sagde ...

Davs i stuen og undskyld jeg bryder ind :)

Tak for de pæne ord i bloggen og tak for en skøn dag i Haderslev, som jeg stadig går og fordøjer, på den fede måde.

Havde planer om en lang mail til dig, men det må lige vente lidt, jeg er gået i det tekniske hjørne og forsøger at finde en måde at bygge bro mellem www.dudu.dk og www.it-chicks.dk for at få samlet trådene. Derfor har jeg lidt svært ved at finde plads til andet i mit lille hovede :)

Du hører snart fra mig.

Krammer fra Marianne