20 november, 2005

eCard












Med delivr kan du sende elektroniske postkort, der har dine egne Flickr billeder som motiv.

Måske en ide til årets julekort?

1. skriv dit Flickr navn eller et Flickr billedes navn i feltet 'Submit Query' (hvis din browser er eng.)/'Send forespørgsel' (hvis din browser er da.)
2. klik på knappen 'Submit Query'/'Send forespørgsel' og derefter på fotoet, når det vises
3. skriv teksten på dit kort (Enter your message...), udfyld navn/Your name, emailadresser - din/Your e-mail address og modtagerens/Recipient e-mail address - og vælg en skrifttype
4. klik på Preview Postcard
5. Send Postcard, når du er tilfreds med det

NB. dine billeder må ikke være copyright'ede (All rights reserved). Så kan de ikke bruges, kun de fotos med cc under kan anvendes i delivr.

Sådan ændrer du rettighederne:
1. klik på den lille grønne knap under dit billede
2. klik på linien: 'Add a license for your photo'
3. vælg 'Attribution-NonCommercial-ShareAlike license'
4. klik på knappen 'Save License'
Nu står der et lille gråt cc under billedet (lige ved siden af den lille grønne knap) - og så kan du lave kort med motivet.

8 kommentarer:

asterix915 sagde ...

Hej Lis

Har prøvet at følge dine anvisninger, men når jeg har sendt forespørgelse så kommer der ikke noget submit query.

Ved ikke helt hvad der går galt, hvilket irriterer mig da jeg vil kunne finde ud af det.

Lone

lis faurholt sagde ...

Undskyld, det kan da misforstås.
Du får enten 'Send forespørgsel' eller 'Submit Query' - alt efter om din browser snakker dansk eller engelsk til dig.

Får du 'Send forespørgsel' er det den, du skal trykke på. Får du den engelske er det den.

Lykke Juhler sagde ...

Samme resultat her.....det er ellers et rigtig smart system.

Det er alletiders måde at gøre de digitale kort lidt mere personlige. Hvilket de jo ellers har skyld for ikke at være.
Personligt bliver jeg altid meget glad for et digitalt kort, det viser da at personen tænker på mig og har brugt tid på designe et e-card.

Lykke Juhler sagde ...

Vi kommer ikke videre Lis...der sker ikke noget når der er trykket på "send forespørgsel"

Lykke

lis faurholt sagde ...

Jeg prøvede lige med ét af jeres billeder: Lykkes "børnehøjde?"
Ganske rigtigt, den ville ikke. Så tænkte jeg, at det måske var det danske bogstav, den ikke kunne lide - men nej, dét var det heller ikke.

Nu har jeg det! Man kan kun bruge billeder, der er offentlige rettigheder på (cc).

Jeg lægger asap en tilføjelse i selve blogposten om, hvordan man gør det.

lis faurholt sagde ...

Man kan ikke sende elektroniske postkort (delivr-kort) til bloggen! Kortene kan sendes som email (til postprogrammer).

Se lige, hvad jeg har skrevet til Karin i Bb -> Discussion Board om delivr kort og blogger.

asterix915 sagde ...

Hej Lis

Mærkeligt nok da jeg åbnede til delivr i dag, så kom mine billeder op med cc under. Underligt at det ikke virkede i går :-)

Så nu kan jeg vælge den jeg vil.

Lone

lis faurholt sagde ...

Jeg har faktisk en enkelt gang været ude for den samme forsinkelse, men da det så virkede med det samme dagen efter, troede jeg såmænd, at det måske var mig, der havde overset noget - det har måske noget med 'massagen' at gøre ;)