16 august, 2005

43 ting

Måske skulle vi præsentere de studerende for 43 Things som det allerførste? Hvis vi er rigtig frække, beder vi dem udfylde mindst 5 ting før de overhovedet kommer til første seminar - deres forventninger om de færdigheder, de er i besiddelse af, når de er færdige med faget - samt angive, hvad de vil hjælpe andre med.
Fordel: de kommer i gang med at tilmelde sig webtjenester samt skrive direkte på nettet. Det er i første omgang tekst only - altså ingen andre teknologier imellem webbet og brugeren, som i Flickr.
Ulempe: nok en teknologi - er det for meget/for mange?

Jeg laver gerne et papir, der sætter dem i stand til at finde ud af det.

43 Things

Mine 10 ting, 10, hm. Jeg må vist se at få sat mig nogle flere mål - her gik man og troede, man var ambitiøs, og så er man 33 bagud :)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har lige færdiggjort temaark 1, hvor opgaverækken starter med:

"Inden du starter med opgaverne:
Skriv lidt i logbogen om, hvad du gerne vil lære i løbet af grenvalget. Du kunne f.eks. beskrive det, som dine personlige mål i lighed med den metode, du bruger i praktik....Hvad vil du gerne lære, hvordan/hvornår forestiller du dig, at arbejde med emnerne, hvorfor...."

Efter at have gennemgået temaarket, tror jeg, at der er rigeligt stof at arbejde med i det første tema. Jeg er faktisk lidt nervøs for, at der er for meget....

lis faurholt sagde ...

Det er godt, du kan holde mig i snor, når jeg går grassat. Jeg kan godt mærke, at der er sket ændringer i omfanget siden jeg sidst underviste i faget - dengang lå undervisningen jo over 3 semestre. Hvilket får mig til at huske, at vi før ferien talte om de studerende sarbejdstimetal. Det fandt vi vist frem i Studieordningen, ikke sandt? Har vi skrevet det et eller andet sted i materialet til de studerende?

Anonym sagde ...

De studerendes engagement i form af timetal står i Studiehåndbogen...eller Det formelle grundlag. Jeg tænkte, at vi skulle tage det som et punkt på det første seminar.

lis faurholt sagde ...

Måske skulle vi i morgen kikke på en fordeling af arbejdsbyrden (det er da ikke en byrde, men en fornøjelse!!) på de enkelte temaer. Hvis vi lægger for kraftigt ud, risikerer vi at det sidste tema kommer til at lide under det.