13 juli, 2006

Opfordring fra en fotoblogger

Ovre i min gamle blog (jeg startede 5. januar 2003, og som jeg ikke altid er trofast overfor, men heller ikke nænner at slette :) har jeg fået en opfordring til at deltage i et fotoprojekt, som jeg gerne vil bringe videre her:
Hej Lis
Jeg fandt din blog ved et tilfælde, som den slags jo ofte er. Men efter at have læst lidt hist og her, fik jeg lyst til at anbefale dig min blog - og dens projekt.
http://copenhagendailyphoto.blogspot.com
Den er en del af en voksende ring af foro-bloggere, som hver dag poster et nyt billede fra deres by. Indtil videre er jeg den eneste dansker, men det ville være dejligt med flere deltagere. Måske det var noget for dig eller nogen du kender i din ende af landet?

Med venlig hilsen
Kathrine Felland Gunnløgsson
Kathrine har - ud over Copenhagen Daily Photo bloggen - også en meget smuk fotoblog med døre, Copenhagen Extra.

Hvis du har lyst til at deltage i projektet, kan du tilmelde dig/din blog til projektet her og se andre byers blog her.

4 kommentarer:

mrskarin913 sagde ...

Det ser da spændende ud, og den gode friske tidligere fiskerby, jeg er borger i, kan ikke beskrives for meget. Da min opfattelse er - når jeg kommer uden for bygrænsen - at jeg ofte møder nogle sjove og ikke altid korrekte fordomme.
dem må jeg gøre til skamme!!!!!

Jeg vil inden gerne vide om jeg uden tilladelse må tage billeder af offentlige bygninger og sende dem ind på en blog - uden der er personer på billedet, selvfølgelig.

Hvis det er med personer, så skal jeg have deres tilladelse.

Lis hvad mener du om reglerne for bygninger, der ikke er eget af mig?

lis faurholt sagde ...

Jeg satsede lige præcist på dig og Lone :)
Mht. bygninger er der intet problem - det er persondataloven, der giver problemer med mennesker, men det er helt lovligt at lægge billeder af den type (optaget i et offentligt "rum" = gader og pladser) på nettet - også hvis der er personer på billederne. Det hører under kategorien "situationsbilleder" og her er lovgivningen ikke restriktiv mht. til tilladelser fra personerne på billederne.

mrskarin913 sagde ...

Mange tak for dit svar, jeg overvejer lige det med den nye blog, imens vi har ferie.(Men jeg er tændt, er bare ikke så god til skriftlig engelsk, men det kan jeg så blive?)
Ferie? ja aktiv ferie vi er i gang med at lave et soveværelse om, så nu er der klar til elektrikkeren, så han kan rille ledninger ind i væggen.Derefter en maler og så en tømre der er gang i den, Esbjergs moto er "Rask skal det gå"
Du kender sikkert det med at slippe en håndværker løs i ens hjem?????? Det støver virkeligt meget når der borers ind i væggene, men pyt det bliver godt bagefter.

lis faurholt sagde ...

Ja, føj for en ulykke - vi trak helt ny el i det hus vi havde på Als. Bare jeg gik igennem et rum, var mit hår helt stift :)