08 januar, 2007

Medierådets Quiz om Internetsikkerhed

Medierådet for børn og unge's website ligger der en annoncering af årets "Sikker internetdag".
Her kan du deltage i den eruopæiske online quiz og få straks svar på om du har sikker internet adfærd. Quizen løber til Sikker internetdag den 6. februar 2007.

Man kan nu tydeligt se, hvem der har lavet spørgsmålene. F.eks. lyder spørgsmål 12 således:

Din lærer siger, at du har brug for at lære mere om, hvordan du færdes sikkert på internettet. Hvordan reagerer du?
a) Jeg lytter ikke efter, jeg bruger internettet hver dag.
b) Jeg tager det lidt til mig, og ændrer min adfærd en lille smule, men det er ikke særlig vigtigt.
c) Jeg lytter opmærksomt, og prøver at opføre mig anderledes næste gang jeg er på internettet.

Sådan bør dit testresultat selvfølgelig se ud ;)

Din viden om internet –og mobilsikkerhed: høj

Tilykke, du er istand til at klare de fleste af udfordringerne. Du ved en masse om internettet og om mobiltelefoner, så hvorfor ikke dele din viden om sikkerhed med andre? Teknologi ændrer dig meget hurtigt, og du er derfor nødt til at holde din viden opdateret. Der er mange hjælpsomme hjemmesider som for eksempel www.medierådet.dk

1 kommentar:

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.

Det er dejligt, at du deler din viden og fremlægger gode emner ud på din blog.Dette er til glæde for os studerende.
Du skriver:"Teknologi ændrer dig meget hurtigt, og du er derfor nødt til at holde din viden opdateret", præcis sådan har jeg oplevet at stifte bekendskab med Helen og dig i multimedie. Jeg kan i dag glæde mig over at støvkluden til computeren røg i papirkurven og fingrene kom på tasteturet. Dette har nok været det største fremskridt i min multimedie læringsproces :).