25 februar, 2006

1. seminar 2006


Multimedie2006_3
Originally uploaded by
LizArt.

Så er vi i gang med det nye kuld. De har alle oprettet en blog og en Flickr konto, så nu er fundamentet lagt. I løbet af den kommende uge skal de lægge URL'erne til deres Blogger og Flickr i Blackboard, og så snart der er der, lægger jeg dem ind som link her i min blog.

Naturfags grenvalget skal også blogge i dette semester. Jeg havde lovet Ida, at sætte dem på banen med deres blog, og det var jo en herlig opgave, for på det hold går Karin, Lone og Ruth fra multimedie årgang 2005, så der var masser af støttelærere :)

Helen og jeg havde også lavet en manual til dem - i år var vi jo forberedt. Sidste år havde vi planlagt at lave Flickr først og Blogger senere, men vi blev klogere!! Inden vi havde set os om, havde de studerende lavet en blog, og Helen og jeg nåede overhovedet ikke at lave en manual, før de studerende var langt forbi det punkt *G*

8 kommentarer:

Sus Nyrop sagde ...

Hej LIs,

jeg skal forberede et lynkursus i blogging for lærerstuderende på dansk og har brug for at kende de gængse udtryk - har du en god kilde ? Vi vil også bruge Blogger som basis. Men næsten alt hvad jeg har arbejdet med indtil nu er på engelsk.

Ret heldigt at du netop er igang her & nu :-)

Ringer.

Sus

asterix915 sagde ...

Hej Lis

spændende med et nyt "kuld". Men jeg har prøvet at komme ind på deres blog, men det er ikke alle der sker noget med, når jeg klikker på navnet *s*. Måske du kan hjælpe :-))

Jeg må også sige, at du er hurtig til at finde links til naturfag, de er ikke kommet på bb endnu, men så har jeg bare hentet dem fra dig.

Lone

lis faurholt sagde ...

Jeg fandt naturfagsbloggene ved at søge i bloggers søgefunktion :) Desværre har jeg ikke kunnet finde multimedieholdets ved at søge der.
På multimedieholdet lavede alle også en blog lørdag, men de har endnu ikke lagt URLerne i Blackboard. Derfor er mange af navnene "døde link" - linksene venter på, at jeg får adressen.

mrskarin913 sagde ...

Hej Lis.

Det er ikke blevet mindre spændende, at følge hvad der sker med de nye multimediestuderende, end jeg troede.
Din ide med at bruge blog i andre fag, er bare super, og så var jeg heldig med at naturfag, som er relevant for blog. Det er bare så skønt at multimedie var mit første grenvalgsfag, for så når jeg rigtigt at bruge det :)

Dine link til de naturblogs jeg ikke havde i forvejen, snuppede jeg i går, jeg har lært det af jer*lol*

lis faurholt sagde ...

Nu har jeg hørt det med - vi har lært dig at "snuppe". Godt, jeg ved det ikke betyder stjæle, men videndele - snup du bare væk, kære Karin *lol*

Og hvor er jeres medstuderende i naturfag bare heldige, at der allerede er 3 bloggere på holdet - hvem sagde "gamle rotter"? ;)

Anonym sagde ...

Det ser bare så godt ud, det som I har lavet i Jeres blog. Håber sån at jeg kan gøre det ligeså godt som Jer .-)

V.h

Gurvinder

lis faurholt sagde ...

Dét er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du kan, kære Gurvinder - men det skal heller ikke være en hemmelighed, at det kræver tid....
Der er meget "håndværk" i faget, og håndværk lærer man ikke af kun at have gjort ting en enkelt gang. Spørg bare en tømrer :)

Anonym sagde ...

Tak fordi du kiggede fordi min blogger....

Øhh Lis... den tåbelige Bue...det er bare min kære svoger :-)

Tak for hjælpen idag

Kh
Gurvinder