09 januar, 2008

Facebook

Malene Charlotte Larsen, som I har på jeres litteraturliste har skrevet en interessant artikel: "Hvorfor fænger Facebook". Artiklen er superaktuel i forhold til ugens emne: Hvad laver børn og unge på nettet?
Det er muligt at kommentere artiklen. Benyt jer endelig af det. Både hvis I har noget at tilføje eller har et spørgsmål, I kunne tænke jer at rejse.

Jeg har helt den samme fornemmelse af Facebook som Malene. Jeg har tænkt på, at hvis man vil forklare udenforstående, hvorfor man finder Facebook hyggelig, kunne man bruge metaforen "Facebook er julekort hele året". Og så kan man jo spørge: hvorfor skriver så man julekort?

Jeg har tilføjet et link til artiklen til litteraturlisten. Ikke som rødt (obligatorisk litteratur, som alle forventes at have læst), men som forslag til yderligere læsning. Jeg vil dog varmt anbefale artiklen!


Mads, du skylder mig stadig en fortælling om Folmer og Severing!!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Lis,

Tak for, at du nævner min artikel. Og I skal alle være meget velkomne til at kommentere eller kritisere :-)

God metafor med julekortene hele året rundt. Og så bliver det jo netop interessant at stille spørgsmålet om, hvorfor vi i det hele taget sender dem, hvorfor nogle sender så mange, og hvorfor andre har evig dårlig samvittighed over aldrig at få dem sendt? Og hvorfor nogle helt bevidst fravælger det? :-)

Mange hilsner
Malene