26 april, 2007

Blogger

Fra Zoho til Blogger

Der er en del webbaserede dokumentdelings systemer: Zoho, Google Docs, Writely m.fl.. Da jeg for et par år siden begyndte at interessere mig for dem, var der (så vidt jeg ved) kun Writely. Den var jeg meget optaget af dengang, men desværre udvikler den sig ikke mere, så jeg er nu skiftet til Zoho, og vil ved lejlighed også kikke på Google Docs.

De er alle det, man betegner som: webbaseret, collaborativ tekstbehandling, hvor adgangen til hvert dokument kan deles med andre, og den store fordel ved netop Zoho er, at den er rimelig godt til at importere og eksportere til andre formater. Dvs. man kan importere et Worddokument, skrive videre på det i Zoho og eksportere det tilbage til Word eller som .pdf fil eller HTML dokument (det sidste har jeg dog ikke prøvet, da jeg ikke kan bruge det til noget).

Desuden kan teksterne sendes til en blog - denne tekst er således skrevet i Zokho - og nu sender jeg den til "Du er, hvad du tagger" - så bliver det spændende at se, hvordan den ser ud der :)

Blogger

dét gik jo bare helt perfekt - nu må jeg lige prøve finesserne - hyperlink og grafik.....


Funktionen "Læs mere..." fungerer selvfølgelig ikke via Zoho, og har man lavet en "Læs mere..." kommentar og updater teksten via Zoho, så forsvinder "Læs mere..." teksten. Ja, ja, træer vokser ikke ind i himlen.

Ingen kommentarer: