13 august, 2008

Ændret layout

Nu går jeg alvorligt i gang med at ændre bloggens layout - bl.a. vil jeg pille alle de funktioner væk, der gør bloggen tung og til tider problemfyldt i Internet Explorer.

Først og fremmest betyder det altså, at der forsvinder en hel del fra bloggens højre spalte. Det giver plads til, at jeg kan anvende Bloggers relativt nye funktion: labels. Det glæder jeg mig meget til, men et stort arbejde er det - der er godt nok mange indlæg *S*

Om jeg ændrer skabelonen / farverne og funktionen "Læs mere...." ved jeg ikke rigtigt endnu. Det vil tiden vise .....
Læs mere... funktionen er ikke en egentlig Blogger funktion, og den giver en del bøvl. Ikke mindst i kombination med grafik og tekstformatering. Jeg fik ideen fra bloggersystemet WordPress - men der har jeg nu også fundet ud af, at funktionen giver en masse bøvl *lol*
Hvordan "Læs mere..." funktionen vil trives sammen med Bloggers nye Ajax funktioner, ved jeg ikke. Det må tiden jo vise...

2 kommentarer:

Ulla sagde ...

Hej Lis
Så er det vel uundgåeligt, jeg må igang med at blogge... i den forblindelse zapper jeg lidt rundt i andres blogs, for at finde ud af hensigmæssig design mm...... v/Malene falder jeg over én "du er hvad du tagger", jeg ved straks det er dig :-) og kan se, at du nu er ved at redesigne og rydde op.... sjovt. Jeg vil følge dine overvejelser og måske få gode ideer. Lige nu har jeg designet både en ullakon.blogspot og en ullakon.wordpress....... Er der nogen bestemt grund til dit valg?
Hilsen Ulla

lis faurholt sagde ...

Jeg har tonsvis af blogs *lol* De fleste i Blogger, men også nogle i Wordpress - både hosted hos WP og inhouse i UC Syd. Jeg har også en LiveJournal blog, men den står der vist ikke noget i *G*

Jeg startede i sin tid med at blogge hos Blogger. Søndag, januar 05, 2003. Gosh! det er længe siden.

Jeg blev så glad for Blogger, fordi HTML'en er så nem at gå til. Det er straks sværere i WordPress, som anvender StyleSheets - som jeg ikke er helt så god til, men burde se at blive.....
Prøv at se på nogle af mine andre Blogger Blogs (via min profil), så kan du se, hvordan jeg har boltret mig med div. layouts *lol*

Da mine studerende skulle i gang med at blogge, var den beslutning, der var af størst betydning, om UC Syd skulle hoste deres blogs (WordPress) eller om deres blogs skulle hostes hos en ekstern udbyder. Du kender mine overvejelser i den forbindelse om offentlig vs. privat samt ejerskab, så du ved også, at jeg ikke var et sekund i tvivl: Blogger.
Nu, hvor den endda er oversat til dansk, er jeg glad for, at jeg valgte rigtigt!

Men det er med blogs, som med så meget andet (f.eks. PC og Mac), der er en del religion i det. Der er mere status i at bruge WordPress, tror jeg. De fleste akademikere bruger i alt fald den, mens "Gud og hvermand" bruger Blogger *lol* Jeg tror, "klasseforskellen" stammer fra den tid, hvor kun de, der havde adgang til en server og kunne opsætte en blog på en server (eller havde folk til det ;) kunne anvende WordPress.
I gamle dage var det heller ikke "fint" at have en AOL mail.....