10 april, 2010

Mai-Britts collage


Mai-Britt's flotte collage lægger sig ned på bloggen. Det er formentlig, fordi billedet er for stort, men det er så en god anledning til at sige lidt om billedformater - tak for det, Mai-Britt :)

Det foto Mai-Britt have uploadet til bloggen (og mange af andres fotos ligeså) var 1200

x 1600 pixels stort. I cm vil det sige sår'n cirka 32 x 42 cm. Det er godt nok et stort billede, folkens! Og muligvis så stort, at bloggen laver knuder. Jeg vil anbefale en max bredde på 450 pixels til fotos, I uploader til Blogger.

Med PINENATE går det som en mis at ændre størrelse på fotos. Der ligger en tastevejledning i Blackboard. men kort fortalt er her, hvad jeg gjorde med Mai-Britt's collage:
1. jeg uploadede billedet
2. drejede det - 270 grader
3. ændrede bredden til 450
4. downloadede fotoet
.......... og så lade jeg det op på bloggen. Det tog mindre end 4 min ;)

NB. Fotoet forsvinder fra PIXENATE, når du forlader stedet. PIXENATE er altså ikke som Flickr et sted, hvor du kan opbevare billeder, kun behandle billderne (ændre størrelse, vende, dreje og lign.).

Ingen kommentarer: